Vraag & Antwoord

Bezig met laden...

Onderdelen Zoeken

  • Op welke nummers kan ik het beste een onderdeel vinden?
  • De beste en snelste manier is om te achterhalen wat het originele nummer is van het onderdeel. Op www.megazip.net is dit nummer gemakkelijk te achterhalen. Met dit nummer kunt u in de zoekbalk op onze site gemakkelijk het onderdeel vinden.
  • Het lukt niet om het juiste onderdeel te vinden.
  • Mocht het niet lukken, dan kunnen wij altijd helpen. Aangezien in het vaarseizoen iedereen direct geholpen wil worden vragen wij of u dan alles precies volgens de door ons aangeven stappen in de mail vermelden: Motor nummer, Merk, aantal pk, 2-takt of 4-takt en bouwjaar. Alleen mailtjes met deze gegevens kunnen wij beantwoorden. [email protected]

Bevestiging, factuur of track&trace

  • Ik heb geen bevestiging gehad?
  • Als u geen bevestiging heeft gehad kunnen dit 3 dingen betekenen; 
  • 1. Betaling is niet verricht of nog niet bij ons binnen.
  • 2. Er is een verkeerd email adres ingevuld. (dit gebeurt vaak, dus controleer dit goed!)
  • 3. De bevestiging is in de spambox terechtgekomen.

Betaalmethoden

  • Welke betaalmethoden zijn er beschikbaar?
  • U kunt in onze webshop betalen met iDeal, Paypal, MisterCash, Softbanking en met creditcard.

Retourneren

  • Kan ik mijn bestelling ruilen?
  • Ja, dit kan. Dit doet u door uw artikel binnen 14 dagen te retourneren en een nieuwe bestelling te plaatsen via de website. De kosten van retourneren is voor uzelf en deze worden niet vergoed.
  • Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?
  • U kunt uw artikel retourneren naar: Buitenboordmotor-onderdelen.nl, Platteweg 3 - Z4, 4681SE Nieuw Vossemeer. Bezoek is op afspraak. Hierbij dient u een kopie van de factuur toe te voegen zodat wij weten van wie het afkomstig is. Lees eerst de voorwaarden zoals hieronder beschreven voordat u over gaat tot retourneren. LET OP er is geen brievenbus, alleen pakketten kunnen worden verstuurd.
  • Voeg de factuur of bestelling in de doos zodat wij weten van wie het afkomstig is.
  • Wat zijn de voorwaarden om mijn bestelling te retourneren?
  • U kunt uw bestelling binnen 14 dagen terugsturen. De artikelen in de originele verpakking op te sturen. Verpakking die beschadigd of geopend zijn met een sticker 'Na openen niet retour' worden niet retour genomen. De verwerking van de retouren vindt plaats na ontvangst en beoordeling van de artikelen. Elektrische onderdelen, brandstofpompen & impellers worden na verbreken van de verpakking niet meer teruggenomen.
  • U kunt de artikelen retourneren naar: Buitenboordmotor-onderdelen.nl, Platteweg 3N, 4681SE Nieuw Vossemeer. Let op, dit is geen bezoekadres.
  • Hoe lang duurt het voordat ik het aankoopbedrag terugkrijg als ik mijn bestelling retourneer?
  • Indien de retourzending voldoet aan alle hierboven gestelde voorwaarden, wordt het aankoopbedrag binnen 30 dagen na beoordeling gerestitueerd.
  • Hoe lang duurt het voordat mijn retournering is verwerkt?
  • Uw retournering wordt binnen 5 dagen na ontvangst van uw retourzending verwerkt.
  • Krijg ik een bevestiging als mijn geretourneerde bestelling in goede orde is ontvangen?
  • U ontvangt geen bevestiging van uw retourzending. Uw geld wordt automatisch teruggestort op uw rekening.

Garantie

  • Heb ik garantie op mijn bestelde artikelen?
  • Voor alle artikelen die u bij ons koopt geldt de wettelijke garantie. Dit betekent dat een artikel in goede staat moet verkeren en bij normaal gebruik naar behoren dient te functioneren. 
    Wanneer u een artikel ontvangt waarbij dit niet het geval is voorzien wij u zo snel mogelijk van een passende oplossing. Afhankelijk van het artikel doen wij dit door vervanging, reparatie of terugbetaling.
  • Hoe lang is de garantie op mijn bestelde artikelen?
  • De garantietermijn is afhankelijk van het artikel wat u heeft besteld. 
  • Slijtende en draaiende delen vallen niet onder de garantie tenzij anders beoordeeld door onze eigen technische dienst.
    Met slijtende en draaiende delen bedoelen we de onderdelen die bij normaal gebruik slijten en bij intensief/extreem gebruik of slecht onderhoud ook sneller kunnen slijten t.w zuigers, veerringen, zuigerveren, brandstofpompen, v-snaren, impellers, bootschroeven, startmotoren, solenoids, cilinders, krukassen, drijfstangen, aandrijfstangen, stators, triggers, bougies, tandwielen, oliekeerringen, o-ringen, lagers, splitpennen, breekpennen, verf, doorspoelklemmmen, pompen, hydrofoils, hydraulische besturingen, gas,- en stuurkabels en motor accu's etc.
  • Mijn bestelde artikel is defect, wat moet ik nu doen?
  • Als uw bestelde artikel defect raakt binnen de garantietermijn, dan kunt u het artikel retour sturen met het bijgeleverde factuur.